By @NguyenTHT (la version française suit)
Imagine shopping at your favorite store. During your shopping spree, you hear a great song, no a really GREAT song, that you don’t know. You try to memorize as much of the lyrics in order to look up the song later on the Internet. Isn’t it frustrating, after hours of searching, that you just remembered a few words of the song and still can’t find the right song? Shazam, is an application that would help avoid unnecessary and frustrating hours of search!!!
Vous allez magasiner dans votre boutique préférée. Pendant la recherche d’un vêtement, vous entendez une superbe chanson (j’ai bien dit SURPERBE) que vous ne connaissez pas. Alors, vous essayez de mémoriser le plus possible les paroles pour les rechercher plus tard sur l’Internet. N’est-ce pas frustrant, après des heures de recherche et avec ces quelques paroles vaguement retenues, que vous ne trouvez toujours pas la bonne chanson? Voici Shazam, une application qui vous permet d’éviter des heures de recherche inutiles et frustrantes!!!
http://youtu.be/QHiTaRk88co
For those who are not familiar with this application, the idea is simple. You start it in one click while a song is being played. In three seconds, Shazam gives you not only the title of the song, but it completes your search by identifying the name of the artist, the name of the album and videos on YouTube. Now what if we could apply this app to fashion? |
Pour ceux qui ne connaissent pas cette application, le principe est simple. Vous l’activez, en un clic, pendant qu’une chanson est jouée. En trois secondes, Shazam vous donne non seulement le titre de la chanson, mais il complète votre recherche en identifiant le nom de l’artiste, le nom de l’album et les vidéos sur YouTube. Et si nous appliquons cet app à la mode? |
Imagine the opportunities that Shazam could offer companies for product placement?! However, it can play against stylists (Patricia Field/Sex and the City, Janie Bryant/Mad Men, etc) who have less freedom to choose looks for characters. In addition, it would disadvantage young designers who don’t necessary have the funds to compete with the renowned houses of fashion or multinational retail-clothing companies. Can you imagine the characters of Sex and the City completely dressed by Forever 21? |
Imaginez l’opportunité que Shazam peut offrir aux compagnies de faire du placement de produits! Cependant, cela peut jouer contre les stylistes (Patricia Field/Sex and the City, Janie Bryant/Mad Men, etc) qui auront moins de liberté à choisir les looks pour les personnages. De plus, cela désavantagerait les jeunes designers qui n’auront pas nécessairement les fonds pour concurrencer avec les grandes maisons de couture ou les grandes chaînes de magasins de mode. Pouvez-vous imaginer les personnages de Sex and the City entièrement habillés par Forever 21? |
Photos: digitalweddingforum.com, news.com.au
25 thoughts on “With @Shazam, can you imagine the characters of Sex and the City completely dressed by Forever 21? #Fashion #Marketing”